Kisah Si Raja Buah

Bagi aku yang tak berapa nak ikut musim buah ni, aku rasa sekarang ni dah start musim durian gamaknya sebab dah makin banyak gerai jual buah ni kat tepi jalan sepanjang jalan nak balik ke rumah aku. Cuma mungkin masih di awal musim jadi harga buahnya pun agak boleh tahan jugak lah dan durian yang di jual pun jenis yang ada Huruf dan Angka tu (D24 lah, etc) bukan durian kampung yang jual 5 biji RM10 tu.


 Alkisah sudah teringin lah pulak nak buat cheesecake Durian ni sejak nampak kat Secret Recipe. Maka ku paksa lah Mr. Hubby untuk beli durian tu. Sekali 2 bijik dia bawak balik. Aku tanya berapa harga ni, sekali 45 hengget da...pergh..ni harga kulit ke apa? Tapi nasib baik isi cantek...jadi tanpa berlengah lagi..baik aku buat Cheesecake ni kalau tak mau kena sumpah ngan laki aku...





Ini lah rupanya...kek si Raja Buah. Memang King lah kek ni...tak caya? Cuba order..he..he tapi time musim buah Derian je ye..


0 comments:

Related Posts with Thumbnails